Hoe kan ik CoZo mobiel gebruiken ?
Sinds eind 2022 is een nieuwe versie van de CoZo app voor mobiele toestellen ter beschikking in de Google Play Store en de Apple App Store (voor België en Nederland). De belangrijkste functies van CoZo, zoals het opvragen van medische gegevens en beelden van uw patiënten, vindt u ook terug in de CoZo app op uw smartphone of tablet. De CoZo app is streng beveiligd en dient éénmalig geactiveerd te worden via het CoZo-portaal.
Hoe registreer ik de CoZo app op mijn mobiel toestel?
Gebruik voor deze procedure een ander toestel dan de smartphone of tablet waarop u de CoZo app wenst te installeren.
Klik rechts bovenaan op de knop "Inloggen" en log in met uw elektronisch identiteitskaart (eID) of een digitale sleutel van een erkende partner (bv. itsme).
Ga naar "Mijn CoZo" (patiënt-modus). Klik op "Mobile" in het menu, klik vervolgens op "Toestel registreren" en volg de stappen op uw scherm.
Als laatste stap opent u de CoZo app op uw mobiel toestel en leest u de QR-code op uw scherm in met de CoZo app.
De registratie zal niet lukken als u de QR-code met een andere app op uw mobiel toestel inleest.
Controleer altijd of iemand meekijkt wanneer u de QR-code scant of uw pincode invoert.
Verberg uw pincode eventueel met uw andere hand tijdens het ingeven en deel uw pincode met niemand.
De installatieprocedure is eenvoudig. Mocht u toch nood hebben aan begeleiding bij het gebruik van de mobiele applicatie, dan kunt u een beroep doen op PraktijkCoach.
Mijn toestel leest de QR-code niet. Hoe kan ik dit verhelpen?
Controleer of de CoZo app toegang heeft tot uw camera. U kan dit aanpassen via de instellingen op uw toestel.
Mogelijks zorgen de contrast-instellingen op uw beeldscherm ervoor dat de QR-code moeilijk herkenbaar is door uw mobiel toestel. Probeer de QR-code via een andere richting in te lezen met uw mobiel toestel. U kan de QR-code ook afdrukken en van op het blad inlezen.
Hoe wijzig ik de pincode van mijn CoZo app?
U kan uw pincode wijzigen via het CoZo-portaal.
Klik rechts bovenaan op de knop "Inloggen" en log in met uw elektronisch identiteitskaart (eID) of een digitale sleutel van een erkende partner (bv. itsme).
Ga naar "Mijn CoZo" (patiënt-modus). Klik op "Mobile" in het menu en blokkeer uw huidig toestel. Klik vervolgens op "Toestel registreren" en volg de stappen op uw scherm.