Patiënt

Medische gegevens delen leidt tot betere zorg

Om u de best mogelijke behandeling te kunnen bieden is het essentieel dat uw zorgverleners een volledig beeld hebben van uw gezondheidstoestand en uw medische voorgeschiedenis.

Die gegevens zitten vaak verspreid bij de verschillende zorgverleners en zorginstellingen die u ooit hebt geraadpleegd. Door uw geïnformeerde toestemming ("informed consent") te geven maakt u ze beschikbaar voor de zorgverleners die u momenteel opvolgen. Daardoor kunnen ze u sneller én beter behandelen en voorkomen ze dat u onnodige onderzoeken moet ondergaan. Het is ook veiliger voor u: medicatie-interacties, eventuele allergieën en andere cruciale gegevens worden immers meteen gedeeld. Bovendien vergemakkelijkt de gegevensuitwisseling de samenwerking en communicatie tussen uw zorgverleners. 

Het delen van medische gegevens gebeurt uiteraard beveiligd en met respect voor de rechten van de patiënt. U kan via CoZo zelf ook de medische resultaten inkijken die met u gedeeld worden door de zorginstellingen waar u in behandeling bent.

 

Veelgestelde vragen

Nieuwe CoZo-gebruikersinterface 
Hoe gebruik ik het nieuwe platform (handleiding)?
Wat is er met de functionaliteit "Afspraken" gebeurd?
Waar vind ik mijn voorschriften en COVID-19 certificaten terug?


Wat is CoZo?
Wat is CoZo en hoe werkt het?
Wat is het verschil tussen CoZo en andere portalen zoals MijnGezondheid en Vitalink?
Wat is een geïnformeerde toestemming?
Wie heeft toegang tot mijn medische gegevens en hoe kan ik die toegang beheren?

Inloggen, uitloggen en authenticatie
Hoe kan ik als patiënt inloggen op het CoZo-portaal?
Hoe kan ik als buitenlandse patiënt inloggen op het CoZo-portaal?
Hoe uitloggen of afmelden op CoZo?
Via welke webbrowsers en besturingssystemen krijg ik toegang tot het CoZo-portaal?
Wat als mijn rijksregisternummer wijzigt?

Mijn resultaten
Hoe kan ik mijn medische gegevens thuis opvolgen en waar vind ik mijn resultaten terug?
Hoe kan ik als patiënt zelf informatie toevoegen aan mijn dossier?
Mijn ziekenhuis of medisch centrum is niet aangesloten bij CoZo. Hoe kan ik dan mijn resultaten daar bekijken?
Zien mijn verschillende zorgverleners (arts, verpleegkundige, tandarts) dezelfde resultaten in CoZo?
Kan ik als patiënt zien door wie resultaten werden opgevraagd?
Kan ik ervoor zorgen dat bepaalde gegevens niet zichtbaar zijn voor zorgverleners?
Hoe kan ik mijn medische resultaten afdrukken/downloaden?
Ik krijg een .aspx-melding te zien. Hoe kan ik deze resultaten bekijken?
Wat betekent een uitroepingsteken naast de naam van een instelling?
Kan ik een melding krijgen bij nieuwe resultaten?

Taal
Is CoZo beschikbaar in het Frans/Engels/…?
Comment consulter les résultats disponibles sur CoZo en français?


COVID-19
Waar vind ik mijn COVID-19 testresultaat?
Où puis-je trouver le résultat de mon test COVID-19?
Where can I find my COVID-19 test result?
Waar vind ik mijn vaccinatiegegevens terug?
Kan ik mijn COVID-19 testresultaten en vaccinatie-overzicht op CoZo gebruiken als bewijs om te reizen?

Gezin en mantelzorg
Hoe kan ik het medisch dossier opvolgen van mijn kinderen of van een persoon die ik wettelijk vertegenwoordig?
Comment puis-je consulter le dossier médical de mon (mes) enfant(s) ou d'une personne que je représente légalement?
How can I consult the medical results of my child(ren) or a person I legally represent?
Kan ik ervoor zorgen dat bepaalde zorgverleners geen toegang krijgen tot de medische gegevens van mijn kinderen of van een persoon die ik wettelijk vertegenwoordig?

CoZo app
Hoe kan ik CoZo mobiel gebruiken?

Andere vraag?
Heeft u een andere vraag over CoZo? Contacteer ons dan.

afbeelding hand